nedeľa 9. augusta 2015

Cinder - Recenzia

Názov: Cinder
Séria: Lunar Chronicles
Autor: Marissa Meyer
Žáner: Sci-fi, dystopické

Linh Cinder je známa mechanička a ešte k tomu kyborg. Svoje kovové časti sa snaží skrývať pred svetom a najmä pred očami princa Kaia, ktorý si u nej dal opraviť androida. Stále pribúdajú obete letumózy, nebezpečnej nákazy, ktorú na Zem podľa niektorých teórií priviezli obyvatelia Mesiaca a kráľovná Levana chce ovládnuť celé Spoločenstvo, či už vojnou, alebo skrz svadbu s princom Kaiom. A je naozaj Levanina neter, princezná Selene, mŕtva, alebo sa ju podarilo zachrániť?

Môj názor: Moja nová najobľúbenejšia séria. Bavilo ma čítať o kyborgovi, hlavne keď jej program vedel odhaliť klamstvo, prijímať a odosielať správy a ako jej to vypisovalo stav jej tela - že sa potrebuje schladiť inak sa reštartuje systém - sa mi neskutočne páčilo. Ešte som nemala možnosť čítať nejakú knihu z pohľadu takejto postavy, takže to bola pre mňa zmena.
Táto kniha je založená na rozprávke o Popoluške (Cinderella - Cinder), takže sa tam vyskytuje hnusná nevlastná matka, nevlastné sestry, princ a ples. V tomto podaní sa mi to páči oveľa viac, pretože sa tu pohybujú domáci androidi, všetci majú prenosné dotykové obrazovky, po uliciach sa premávajú vznášadlá, zlá kráľovná prichádza z Mesiaca a Cinder o ples veľmi nestojí. Jediné, čo mi tu vadilo, bol jej vzťah ku princovi a ten nešťastný ples, ale tak to tam byť muselo, keďže ona je vlastne Popoluška. Inak je to rozhodne skvelá kniha a rozhodne si ju prečítajte.

Klady:
+ hlavná hrdinka
+ technika a história